سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : دوشنبه 88/7/6 | 1:59 صبح | نویسنده : سید حسینعلی قدوسی

 

 

الهی !

به هر صفت که هستم، به خواست توموقوفم!

به هر نام که مرا خوانند، به بندگی تو معروفم!

تا جان دارم، رخت از این کوی برندارم!

او که تو آن اویی بهشت او را بنده است!

او که تو در زندگانی اویی، جاوید زنده است!




تاریخ : سه شنبه 88/5/13 | 3:32 عصر | نویسنده : سید حسینعلی قدوسی
سلام من اومدم ببخشید مشکل داشتم اما خدا خواست واومدم برام دعا کنید  یا علی


تاریخ : دوشنبه 86/9/5 | 12:49 صبح | نویسنده : سید حسینعلی قدوسی
 

لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین

حسبنا الله و نعم الوکیل

ما شاءالله لا قوة الا بالله

وافٍِِوض امری الی الله ان الله بصیر بالعباد

از امام جعفر صادق (علیه السلام ) این حدیث جالب در خصال مرحوم شیخ صدوق نقل شده است. آن حضرت در این حدیث به چهار خواسته بندگان خدا اشاره نموده و فرموده اند که تعجب میکنم از کسی که از چهار چیز بیم و هراس دارد چرا به چهار چیز پناه نمی برد.

متن حدیث از قرار زیر است :

شگفت دارم از کسی که از چهار چیز هراس دارد چگونه به چهار چیز پناه نمی برد ؟

تعجب می کنم از کسی که از چیزی می ترسد چرا به این عبارت خداوند در قرآن پناه نمی برد : حسبنا الله و نعم الوکیل ( خداوند ما را بس است و چه وکیل خوبی است ) زیرا شنیدم خداوند عز و جل پس از این عبارت فرموده است : به واسطه نعمت و فضلی که از طرف خداوند شامل حالشان گردید و هیچ بدی به آنان نرسید . و تعجب می کنم از کسی که اندوهناک است چرا به این فرموده خداوند پناه نمی برد : لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین . زیرا پس از آن شنیدم که خداوند می فرماید : درخواست او را بر آورده ساختیم و از غم و اندوه او را نجات دادیم و این چنین اهل ایمان را نجات می دهیم .

و در شگفتم از کسی که حیله ای در باره او به کار گرفته شده و چگونه به این کلام خداوند پناه نمی برد : و افوض امری الی الله ان الله بصیر با لعباد . زیرا شنیدم که خدای بزرگ پس از آن فرموده است : خداوند او را از بدی هایی که در باره او به حیله انجام داده بودند نگه داشت .

و در شگفتم از کسی که خواستار دنیا و زینت های آن است چگونه به این کلام خداوند پناه نمی برد : ما شاءالله لا قوه الا بالله . پس شنیدم که خداوند پس از آن می فرماید : اگر چه مرا در مال و فرزند از خودت کمتر می بینی ولی امید است که پروردگار من بهتر از باغ تو نصیب من گرداند.

( خصال شیخ صدوق ج1 / 241 باب احادیث چهارگانه